F.A.Q
Hand In Hand
Online Acmers
Problem Archive
Realtime Judge Status
Authors Ranklist
 
     C/C++/Java Exams     
ACM Steps
Go to Job
Contest LiveCast
ICPC@China
Best Coder beta
VIP | STD Contests
    DIY | Web-DIY beta
Author ID 
Password 
 Register new ID

亲和串

Time Limit: 3000/1000 MS (Java/Others)    Memory Limit: 32768/32768 K (Java/Others)
Total Submission(s): 23860    Accepted Submission(s): 10424


Problem Description
人随着岁数的增长是越大越聪明还是越大越笨,这是一个值得全世界科学家思考的问题,同样的问题Eddy也一直在思考,因为他在很小的时候就知道亲和串如何判断了,但是发现,现在长大了却不知道怎么去判断亲和串了,于是他只好又再一次来请教聪明且乐于助人的你来解决这个问题。
亲和串的定义是这样的:给定两个字符串s1和s2,如果能通过s1循环移位,使s2包含在s1中,那么我们就说s2 是s1的亲和串。
 

Input
本题有多组测试数据,每组数据的第一行包含输入字符串s1,第二行包含输入字符串s2,s1与s2的长度均小于100000。
 

Output
如果s2是s1的亲和串,则输出"yes",反之,输出"no"。每组测试的输出占一行。
 

Sample Input
AABCD CDAA ASD ASDF
 

Sample Output
yes no
 

Author
Eddy
 

Statistic | Submit | Discuss | Note
Hangzhou Dianzi University Online Judge 3.0
Copyright © 2005-2024 HDU ACM Team. All Rights Reserved.
Designer & Developer : Wang Rongtao LinLe GaoJie GanLu
Total 0.000000(s) query 1, Server time : 2024-04-24 04:33:39, Gzip enabled